close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עבודות אינסטלציה נפוצות שתוכלו לתקן ללא אינסטלטור

מערכת שורשיח אב, תשעד14/08/2014

עבודות אינסטלציה שתוכלו לעשות ללא איש מקצוע...

תגיות:
אחד הדברים שגורמים הכי הרבה עוגמת נפש לרבים מאיתנו הוא הצורך להזעיק אינסטלטור - גם בגלל שבדרך כלל מדובר בתקלה המשבשת במידה ניכרת את שגרת החיים, גם בשל הנטייה של

תיקון נזילה באסלה עלול להיתפש כעבודה "מלוכלכת" אולם אם תצטיידו בכפפות איכותיות ונכונות אמיתית תוכלו במקרים רבים לתקן את הנזק גם ללא אינסטלטור.

במקרים רבים הנזילה נגרמת בגלל שהאטם כבר שחוק, ואז כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לפתוח את הניאגרה (אחרי שסגרנו את ברז המים הנכנסים ורוקנו את הניאגרה על ידי פעולות הדחה!) ולהחליף את האטם - שנמצא בתחתית המנגנון שבתוך הניאגרה.

אם הבעיה לא נפתרת אפשר לבחון האם זה המצוף - חיזוק הבורג שמחבר את הצינור ממנו יוצאים המים עשוי לפתור את הבעיה.

חשוב להדגיש כי בנזילות שכאלה יש לטפל עוד כשהן קטנות ולא להמתין שהבעיה תחריף, גם כי חבל על כל טיפה (ובוודאי לא כדאי לשלם חשבון מים מנופח) וגם כי קל יותר לטפל בנזילה באסלה כשהיא קלה.

יחד עם זאת, במקרים של נזילה רצינית כדאי בכל זאת להיעזר באינסטלטור מיומן.

שחרור סתימות בכיור/ אמבטיהתקלות שכאלה להתרחש תמיד ברגע הכי לא מתאים וגם בגלל התחושה של חלקנו כי אי אפשר לסמוך על שרברבים ושמחיר התיקון עלול להיות מופרז (גם אחרי סקר שוק מקיף).

הבשורה הטובה היא שבימינו אינסטלטורים רבים הם אנשי מקצוע לא רק מיומנים אלא גם אמינים. הבשורה העוד יותר טובה היא שאת חלק מעבודות האינסטלציה תוכלו לבצע בכוחות עצמכם, וכך גם תחסכו כסף וגם תרוויחו את הסיפוק שטמון בהצלחה לתקן במו ידיכם תקלה זו או אחרת.

תיקון נזילה באסלה

על מנת לפתוח סתימה בכיור המטבח או באמבטיה מומלץ להיעזר בפומפה הישנה והטובה. הפתיחה פשוטה: מוודאים כי הפיה של הפומפה מכוסה מים ומתחילים לפמפם עד שהגוש שחוסם את הצינור נשלף.

באמבטיה חשוב לוודא כי אין עוד פתחי ניקוז שמחוברים לצינור הסתום. אם ישנם כאלה, ולמשל רוצים להצמיד את הפומפה לאמבטיה, הרי שבכיור הצמוד צריך לפתוח את הברז כדי שיצטברו קצת מים בפתח הניקוז והם ייצרו את הוואקום הדרוש עבור פעולת הפמפום.

אם הפומפה נכשלת, אפשר לפרק את פתח הניקוז ולנקות את מחסום הריח (יש לשלוף אותו עם כפפות בלבד!). אופציה נוספת היא חוטר אותו מעבירים בצנרת ובאמצעותו שולפים לכלוכים הסותמים את הצינור.

החלפת גוף חימום של דוד שמש

על פניו החלפת גוף חימום של דוד שמש נראית כמו משימה בלתי אפשרית למי שאינו אינסטלטור, אולם בפועל גם אתם יכולים לבצע אותה - תוך הקפדה על כל אמצעי הזהירות!

ראשית יש לנתק את החשמל. בנוסף חשוב לנתק את זרימת המים אל הדוד, ורצוי לעשות זאת כבר מהברז הראשי.

השלב הבא הוא פירוקו של מכסה הפלסטיק שבחלק התחתון של דוד השמש (ישנם 3 ברגים המחזיקים את המכסה). לאחר מכן מנתקים את חיבורי החשמל המוליכים אל גוף החימום ואל התרמוסטט שנמצא לצידו.

בנוסף מנתקים את כבל ההארקה של הדוד, ואז שולפים החוצה את התרמוסטט וזוכים לגישה אל אותו גוף חימום שיש להחליפו. פותחים את הברגים שמחזיקים אותו, המים שבתוך הדוד נשפכים החוצה, ואז ניתן להוציא את גוף החמום (שיתגלה כאכול אבנית).

מניחים את גוף החימום החדש במקום, מעגנים אותו ומחזירים את המצב לקדמותו.

בכל מקרה של ספק, מומלץ לוותר על הניסיון להחליף גוף חימום בכוחות עצמכם ובכל זאת להזעיק אינסטלטור.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה